fbpx

Fitness svara samazināšanai un daži mīti

fitness svara samazināšanai skriešana

Ja jau diēta nepalīdz, vai arī tā  palīdz tikai uz īsu laiku, tad atliek izmatot veco labo metodi: apvienot diētu ar fiziskām aktivitātēm

Bet kā tieši trenēties, lai samazinātu lieko svaru?

Ir vairāki mīti šajā sakarā.

Pirmais: Jābūt lielai fiziskai slodzei.

Daudzi uzskata, ja ir pieteikts “karš”liekajiem kilogramiem, tad tas nozīmē smagus, garus un mokošus treniņus .

Bet, tas ir maldīgs uzskats, jo  ir zināms, ka pie  lielas slodzes cilvēks patērē daudz enerģijas, kā rezultātā  būs nepieciešams vairāk laika , lai to atjaunotu. Pat ja jūs trenēsieties līdz spēka izsīkumam un iziesiet no sporta zāles “rāpus” , tas negarantē ātrāku  svara zudums. Ārsti saka, ka optimāls treniņu grafiks iesācējiem 2 reiz nedēļā. Svarīgi  ir  slodzi palielināt  pakāpeniski .

Ja esat ilgu laiku bez sporta aktivitātēm, tad sākt vajadzētu pakāpeniski – 2 reiz nedēļā, pēc kāda laika 3 -4 reiz nedēļā, pakāpeniski  palielinot katra treniņa  slodzi .

Otrais mīts: Pēc treniņa muskuļiem jāsāp.

Pastāv uzskats, ja pēc treniņa muskuļi nesāp, tad treniņš bijis neefektīvs. Bet šim apgalvojumam  ir nepieciešams precizējums.

Muskuļu sāpes iesācējiem – tas ir neizbēgami. Bet ja cilvēkam, kurš regulāri sporto , vēl vairākas  dienas pēc treniņa sāp  muskuļi, tad tas var nozīmēt vienu no divām lietām- vai nu nepareizi izmantoti trenažieri, vai arī slodze ir pārāk liela. Ieguvums  no šādas darbības ir  nulle.

Trešais mīts: Jo  intensīvāks treniņš, jo ātrāk jūs varat atbrīvoties no liekā svara.

Patiesībā tauku dedzināšanu ļoti maz ietekmē treniņa temps. Svarīgi ir, lai slodze atbilstu cilvēka vecumam un trenētības pakāpei. Ja jūsu mērķis ir zaudēt svaru, tad stundu gara pastaiga ātrā tempā būtu efektīvāka nekā desmit minūšu spēka treniņš. Tātad labāk garāks treniņš ar mērenu slodzi.

Ceturtais mīts: Ja pārstāj trenēties, tad muskuļi pārvēršas taukos.

Vai esat kādreiz redzējuši, ka gaļa pārvērtās tauku?  Tie ir pilnīgi dažādi audu. Tomēr taisnība ir tāda, ka gan muskuļi, gan tauki, var mainīt apjomu.

Piektais mīts : Ja jūs sportojat, tad  varat ēst visu un nav jāievēro  pareiza uztura noteikumi.

Šis apgalvojums ir aplams. Iesācēji, sākot sistemātiski nodarboties ar sportu, var saskarties ar vilinājumu ēst vairāk, jo pieaug apetīte.

Pēc treniņa vēlams ieturēt ēšanas pauzi, un nākamo maltīti ieplānot ne ātrāk  kā pēc stundas.

Sestais mīts: Lai sadedzinātu vairāk kaloriju, jātrenējas  tukšā dūšā.

Ja jūs trenējaties no rīta, tad labāk pirms skriešanas neēst, jo tas tikai  papildus noslogos organismu un patērēs milzum daudz skābekļa, kas tik ļoti nepieciešams skrējiena laikā.

Pirms skriešanas var iedzert  glāzi ūdens, tasi kafijas vai tējas bez cukura.

Bet ja treniņš ieplānots dienā vai vakarā, tad  ieteicams dažas stundas pirms treniņa ieturēt vieglu maltīti.

Taukainus, treknus ēdienus pirms treniņa uzturā nevajadzētu lietot, tie palēnina vielmaiņu un apgrūtina kuņģa darbību un var radīt  citas nepatīkamas sajūtas.

Atbildēt